Efter regn kommer solsken

16 Maj

Saab har hittat en ny partner!
Så än finns det lite hopp för det gamla svenskmärket.
Pang Da heter firman.
Det låter som en god maträtt i mina otränade öron.

– En Yakku Nikku, en sushi och en Pang Da…….

Denna månad är det internationella vinmånaden.
När nu hälften av månaden gått kan det konstateras att jag
tagit uppdraget på allvar och konsumerat både rött och vitt
vid flertalet tillfällen. Rosé är för dem som vill ha huvudvärk!

En ny bekant gav mig tipset att blogga om mode lite mer.
Hon hävdar bestämt att människor nu sedan ett par år
konsumerar mindre i klädväg. Detta eftersom allt inom
mode sett likadant ut de senaste åren. Sedan tunikorna
gjorde entré har inget hänt och har man så tio stycken
i olika färger så använder man dem även år tre.
Detta kan mycket väl stämma. Det som förvånar mig
är att alla gillar samma saker i Sverige.
Längre ner i Europa och i USA finns det så mycket
mer att välja bland. Man behöver egentligen inte ta sig
längre än till Danmark för att kunna välja olika stilar, eller
helt enkelt skapa en egen. Det går där. Det går inte här.
Vi är väl helt enkelt för trendkänsliga i Sverige.
Mest på ont, tycker jag. Det vore roligare om det fanns
fler som Tomas DiLeva som gick i klänning. De gör ju män
i andra länder, men OK där är det kanske just nu inte så
himla ”roligt” även om man har klänning.

Helgen har varit fantastisk, om än på centrifugeringsnivå,
à 2000 varv. Tre ypperligt goda middagar (jag lagade ingen!),
diverse sportprestationer av barn och make. Lunch med
svärföräldrar och flera fotbollsaktiviteter.

Fick ett mail som kallades ”mellan hägg och panik”.
Säger kanske allt om maj som månad. Till och med julhetsen
ter sig sansad. Ändå är det så roliga saker som försiggår.
Skivsläpp, boksläpp, föreläsningar och mingel.
Man får välja noga.
Adjöss!

Lämna en kommentar