Goda grannar

17 Maj

Vi har fått nya grannar! Flitiga susar de in och ut
med möbler och inreder. De väntar smått snart
och har väl brådis, kan man tro.
Det är ju så viktigt det där med att boa
innan man får barn. Vi håller ju också på att boa,
men för vilken gång i ordninger har jag glömt.
Inga barn ska det bli heller.
Kanske borde jag göra som i USA, dvs helt enkelt
leja bort alltihop. Kruxet är bara att min väninna tar ca
1 miljon per rum… Man får ganska många kuddar och
tvålar för en miljon. Annars kan man ju styla lite mer
sparsmakat själv. Maria Montazami får 400 dollar
(ca 2500 SEK) för ett helt hus av sin mans företag.
Det är helt klart olika.

Mycket tofsar blir det.
Jag vet inte att jag har en endaste tofs. Tror ju mer på
rena ytor och bruksföremål. Ett undantag finns dock.
Nej, två undantag finns dock. Jag har VM i både Buddhor
och orkidéer. När renoveringen är klar finns helt andra idéer
för det här hemmet, men det är då. Tills dess får jag plöja
inredningstidningar och fundera över förvaringsmöjligheter.
Det finns alltid för lite förvaring. Konstigt det där.
Någon Walk in closet som i reklamen blir det inte.

Å andra sidan kommer maken o hans kompisar heller aldrig
att stå och skrika över ett rum fyllt av öl.

Det skulle vara helt andra intressen de skriker för.

Hm… som….vad då?
Sportresultat och anmälningsblanketter till olika
idrottstävlingar, kanske.
Jag behöver ingen walk in closet.
Jag behöver ett piano och en katt.
Sedan är jag nöjd. Kanske två katter så att de kan vara kompisar.
Kan ju dock bli problem förstås, med nya grannen i kombination
med katt.

Lämna en kommentar