Avtryck

19 Maj

                                
Idag är det hundra år sedan metoden med fingeravtryck
började användas. Ursprunget till alla CSI – serier, deckare
(från Kojak till Morden i Midsommer) kan man också säga.

Vad vore TV utan alla dessa serier?
Ja, förmodligen vore det ännu mer ”underhållningsprogram”
i form av:
Filip o Fredrik slår knut på sig själva, igen och asgarvar eftersom de
är på väg till Asien för en ny omgång av jättekonstiga program betalade
av kanal 5 eller 3 eller som barnen brukar säga:
Vem bryr sig?
Inte jag!

Även någon otäck underhållning borde ju finnas med, men vad?
Nu har vi sett människor som under de senaste femton åren har
haft sex i TV, kräkts, mobbats, suttit på toa, röstat ut varandra och
jag vet inte om det var så mycket roligare än på 70 och 80-talen när
Janne Loffe Carlsson hade sina panelhönor (dansare) och publiken
deltog i olika slags tävlingar. Ofta på tid. Det räckte då och frågan är
om det inte skulle räckt nu också!?
Men det är som om allt ska bli mer och mer spektakulärt. Att det ska
snurra fort och alltid vara värre än förra gången.
Jag gillar husserien från England där två mäklare jagar hus åt kräsna
spekulanter. Jag gillar Ghostwhisperer, som tyvärr slutat sändas.
Det är precis så mycket jag orkar ta in vid 22.00 en vardagkväll.
Tillräckligt långsamt och med handling. Jag gillar också Mythbusters.
(Experiment och myter som testas av två galna amerikaner).
Har kommit på mig själv med att vika tvätt och sortera papper
när House och Grey´s Anatomy är på. Det är ju inte ett speciellt bra
betyg kanske, men så är det.

Melodispexivalen:
Melodifläskivalen har enligt mig spårat ur fullständigt med 13 deltävlingar
och 17 östländer som jag knappt visste fanns. Ja! Jag är inskränkt i min
västeuropeiska bubbla. Jag tycker att ryska Tingeling är jättekul och
att det var bättre med en Melodifestival där Schlager var tillåtet och
då juryn som röstade inte fick se deltagarna, bara höra musiken.
Så det så!

             
                                                                            (djur som man får klappa)

Sätter in ett klipp för att hylla andra tvprogram också.

http://www.youtube.com/watch?v=uEJ0j0YnqxI

Vassegoa!

Lämna en kommentar